1) Podlaha, pevná deska bez mezer...
Plánujete-li umístit matraci na jakýkoliv pevný podklad, který ze spodu zamezí přístupu vzduchu k matraci, je třeba zajistit její větrání jiným způsobem. Bez dostatečného větrání totiž hrozí, že matrace začne ze spodní části plesnivět, což může mít negativní vliv na Vaše zdraví. Pro zamezení vzniku plísní doporučujeme pod matraci umístit samostatnou desku z kokosového vlákna, která zajistí adekvátní větrání. K zakoupená matraci Vám ji dodáme na vyžádání za v řádech stokorunový příplatek v závistlosti na rozměru. I přes využití kokosové desky však bude nutné čas od času matraci nadzvednout a nechat provětrat.
2) Pevný lamelový či dřevěný rošt
Rošty jsou optimální podložka pod matraci. Pevné dřevěné rošty nabízí velmi dobrý poměr cena/výkon a životnost. Rozestup mezi jednotlivými laťkami by neměl být větší jak 4cm při minimálním počtu 14 příček na 200cm dlouhou matraci. Lamelové rošty nabízí vyšší komfort díky možnosti zónového nastavení a lepší pružnost. Jsou však výrazně dražší než dřevěné rošty a i o něco méně trvanlivé. Nejčastěji jsou rošty vyráběny z 28 pohyblivých lamel. Pro oba typy roštů platí, že při šířce lůžka více jak 100cm, je vhodné zvolit dva menší rošty než jeden široký. Pokud vlastníte některý z těchto roštů, můžete si sestavit z naší nabídky prakticky libovolnou matraci a neuděláte chybu.
Vyzkoušejte si náš konfigurátor a sestavte si ideální matraci přesně pro Váš rošt!
3) Polohovatelné rošty
Ručně polohovací rošty jsou nadstavbou pevných lamelových roštů, kdy umožňují jeho zadní a přední část zvedat do určitého úhlu a umožnit tak komfortní dlouhodobější pobyt na matraci. Elektricky polohovatelné rošty nabízí výrazně větší spektrum pohybu a jsou proto více náročné na použitou matraci. Na ručně polohovatelných roštech lze využít prakticky libovolně sestavenou matraci z naší nabídky. S ohledem na větší rozsah pohybu motorových roštů lze matrace z našeho eshopu využít jen omezeně a to díky využití trvanlivých, ale méně pružných přírodních materiálů (kokos) a to přibližně do 60% rozsahu polohování většiny motorových roštů.